International Baccalaureate-Try to pronounce it!

Idag får vi klasströjor baksidan säger ”IB-Probably the best pre-university education in the world” Jag tycker att de skulle ha stått ”International Baccalaureate-Try to pronounce it!” Vi har också en ny person I klassen, tatata! Moa! Bra att klassen inte bara minskar, annars hade det väll slutat med att det blev typ fyra personer I slutet.

 

When an IB Coordinator says "Jump!" an IB freshmen asks "How high?"
Two years later the IB Coordinator says "Jump!" and the IB Junior asks "Where's the nearest cliff?"

 

Stannar i Umeå fram till jullovet trots min hemlängtan... Ja men man förlorar ju typ 12 timmar på att åka fram och tillbaka. Tro mig 5 timmar på en buss full med främmande människor då man missar middagen och inte kan plugga, är inte att föredra. Den värsta bussresan jag någonsin varit med om var för ett tag sedan när en bro var stängd så bussen var tvungen att ta en extra omväg +20 minuter. Luftkonditioneringen var trasig alltså 30 grader varmt, stanken av svett och vattnet tog slut... Dessutom var det imma på rutan så bussen var tvungen att köra ännu långsammare +20 minuter till. Efter 6-7 timmar på bussen är man då ganska mör och nästan kastar sig av bussen bara för att inse att din väska har hamnat längs ner i det enorma lastutrymmet.


Everyone, don't take the buss for fun's sake!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0