New moon...hrm

Jag var och såg New moon igår (inte twilight 2 som en kompis till mig var mycket noggrann med att påpeka).

Så först åkte jag ner på stan och letade upp bokinlämnings kastet för Toves bok som jag lovat att lämna... men det hade stän gt (i Näsåker är det mycket modernare). Så det slutade med att jag satte mig ner och läste boken i väntan på Niklas och Arvid. Hann bara till andra sidan när de dök upp.

Hämtade ut biljetterna och köpte snacks, jag prövade att köpa en Fantasy Cafe cola bara för skojs skull. Gör inte det! Det smakar... gör det bara inte. Dessutom innehåller den faktiskt inget koffein. I kassan satt en tjej som när vi berättade att vi skulle gå och skratta åt twilight sa ”man skrattar inte åt twilight”. Oh no, twilight-fans have our candy! Run! Just ja, jag såg IB:are där också (på bion menar jag) blev ganska förvånad och höll nästan på att gå in i en tant med grå jacka.

 

Precis när filmen börja vände sig killen framför oss om och sa att han hoppas vi skulle vara tysta nu när filmen börja, scary... En typ 20-30 åring som ser på twilight seriöst??? Den var ändå ganska kul på sina ställen fastän jag höll på att somna ibland. Ungefär i mitten av filmen vänder sig snubben framför oss sig om igen och säger åt oss att hålla käften och något om att han hade betalat för det (vi betalade faktiskt också för det)...super scary... Han stirrade dessutom på oss när filmen var slut...

 

Okej förlåt alla Twilight fans, men man måste faktiskt få skratta åt andra twilight filmen (Oups, förlåt Sofia ^^')...den är helt enkelt inte så bra. Det var också ganska kul när tjejerna som satt bakom oss blev tårögda och började snyfta, tro mig det var ingen snyftscen. En annan sak, Robert Pattinson är inte snygg, inte ens när han inte är blå (syftar på första filmen som är...blå).

 

Judge for yourself. (Ugly)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0